Kampania społeczna „Autorefleksja za kółkiem”

21.08.2017

Spółka Autostrada Eksploatacja rozpoczęła kampanię społeczną pod hasłem „Autorefleksja za kółkiem”, która ma zwrócić uwagę na problem bezpieczeństwa osób pracujących na autostradzie A2 oraz na innych drogach w Polsce. Akcja będzie prowadzona przez najbliższe dwa miesiące. Ofiarami zdarzeń na autostradach są najczęściej kasjerki, pracownicy utrzymania oraz patrolowcy.

 

Na autostradzie A2 (trasa Świecko – Konin) od początku roku zdarzyło się 11 incydentów z udziałem pracowników operatora drogi, spółki Autostrada Eksploatacja (AESA), podwykonawcy oraz pracującym na drodze sprzętem. W ubiegłym roku takich zdarzeń było 20. Najczęściej dochodzi do incydentów z udziałem samochodów ciężarowych, które wjeżdżają w sprzęt utrzymaniowy i wozy patrolowe. Od 2010 roku poszkodowanych zostało 15 pracowników zatrudnionych na autostradzie A2. Celem kampanii społecznej jest zwrócenie uwagi kierowców na osoby pracujące na drodze. Akcja będzie prowadzona do końca września.

 

Hasła, plakaty i materiały promocyjne

 

Plakaty i bilbordy zawierające różne hasła ("Tak, jak ty, kocham życie. Wyhamuj, jak się zbliżasz", "Nie jestem kotem, nie mam siedmiu żyć, omiń mnie bezpiecznie!", czy "Pędząc, jesteś jak tornado. Wyhamuj, jak się zbliżasz") będą rozmieszczone wzdłuż autostrady A2. Ambasadorami kampanii społecznej „Autorefleksja za kółkiem” są kasjerki i pracownicy utrzymania oraz patrolowcy pracujący na drodze, czyli osoby, które z incydentami drogowymi mają do czynienia dość często. Zwracają oni szczególną uwagę na fakt, iż kierowcy jadący szybko i nieprzestrzegający znaków ograniczenia prędkości, związanych z pracami na jezdni, nie są w stanie w porę zareagować na utrudnienia pojawiające się na autostradzie.

 

Celem kampania „Autorefleksja za kółkiem” jest zwrócenie uwagi na problemy pracowników tam zatrudnionych oraz przekazanie kierowcom konkretnych komunikatów związanych z bezpieczeństwem osób wykonujących swoje zadania. Hasła oraz plakaty promujące akcję pojawiły się na kabinach kasjerskich, w Miejscach Obsługi Podróżnych oraz na samochodach patrolowych i interwencyjnych. Dodatkowo specjalne banery zostały umieszczone na stronie internetowej operatora.

 

Bezpieczeństwo pracowników Placów Poboru Opłat

 

Kampania „Autorefleksja za kółkiem ma także zwrócić uwagę kierowców na pracowników Placów Poboru Opłat. Akcja ma przekonać osoby poruszające się po autostradzie, aby zachowywali bezpieczną odległość i zmniejszali prędkość, zbliżając się do punktu poboru opłat. W ten sposób mogą chronić osoby pracujące w kabinach kasjerskich.

O prowadzonej kampanii kierowcy są informowania za pomocą naklejek na kabinach kasjerskich, hasła znajdują się również na szlabanach, plakatach, bilbordach. Dodatkowo komunikaty o akcji oraz bieżące informacje o tym, gdzie w danej chwili pracują ludzie i znajduje się sprzęt utrzymaniowy, pojawiają się w aplikacji Yanosik. Te informacje są na bieżąco aktualizowane przez Centrum Zarządzania Autostradą.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Firmy współpracujące

X